Javna Ustanova Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Javna Ustanova

Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Časovi kuhanja koriste djeci na više načina

Program koji pomaže učenicima osnovne škole da razviju vještine kuhanja dok uče predmete poput geografije, matematike, prirodnih i društvenih nauka može biti jedan od načina borbe protiv gojaznosti kod djece u Sjedinjenim Američkim Državama.

Tokom najnovije studije, naučnici su ocjenjivali eksperimentalni edukativni program o ishrani pod nazivom Kuhanje sa djecom (Cooking with Kids), tokom kojeg su učenici pregledavali, pripremali i uživali u svježe pripremljenoj, pristupačnoj hrani iz različitih kultura.

Program je također podučavao djecu društvenim vještinama zajedničkog rada u cilju pripremanja obroka, a zatim, zajedničkog uživanja u napravljenoj hrani.

U studiji je bilo uključeno 178 učenika četvrtih razreda i njihovi učitelji koji su bili intervjuisani prije i poslije serije dvije vrste časova – kuhanje i jedenje ili samo jedenje hrane – a koji su bili integrisani u normalni nastavni plan i program.

Učitelji i učenici koji su učestvovali u oba tipa časova o hrani smatrali su da je to bilo jedno pozitivno iskustvo, a oni koji su učestvovali i u časovima kuhanja rekli su da su im isti omogućili da poboljšaju svoje društvene vještine.

Učenici koji su učestvovali u časovima kuhanja i kušanja hrane nisu više smatrali poslove pripremanja hrane kod kuće kao obavezu, za razliku od učenika koji su imali samo časove kušanja hrane ili učenika koji nisu učestvovali ni u jednom obliku nastave o hrani.

Studija je objavljena u novembarsko/decembarskom broju časopisa Journal of Nutrition Education and Behavior.

“Studija opisuje percepcije učenika i učitelja kada je u pitanju integriranje obrazovnih programa o ishrani u akademske nastavne programe, što je od ključnog značaja za opravdavanje kontinuirane uloge ishrane u školskom planu i programu. Studija dokumentuje značaj uključivanja časova kuhanja u nastavni plan i program, s obzirom da predstavlja praktični mehanizam za promoviranje zdravlja, kao i društvenih i obrazovnih vještina koje pripremaju učenike za odraslu dob,” istakla je Leslie Cunningham-Sabo, profesor na univerzitetu Colorado State University.

Gojaznost djece u SAD-u utrostručila se tokom posljednjih 30 godina, pokazuju podaci državnih Centara za kontrolu i prevenciju bolesti.

IZVOR: Journal of Nutrition Education and Behavior, novembar 2011., www.jneb.org