Odmori tokom vježbanja za bolje rezultate

Stručnjaci sa Univerziteta u Tokiju i Univerziteta u Tsukubi u Japanu proveli su studiju čiji je cilj bio da uporedi metabolizam masti između “dužeg vježbanja u jednoj cjelini” i “nekoliko cjelina vježbanja” istog intenziteta i ukupnog trajanje vježbe.

Tokom studije, sedam muškaraca izvelo je tri eksperimenta: 1) 60 minutno vježbanje bez prekida, 2) dvije cjeline vježbanja u trajanju od 30 minuta sa odmorom od 20 minuta između cjelina, i 3) odmaranje.

Naučnici su pratili metabolizam masti, hormone, inzulin, glukozu tokom svakog eksperimenta.

Kao što je bilo i očekivano, treći eksperiment sa stalnim mirovanjem (odmaranjem) nije pokazao rezultate u sagorijevanju masti. Međutim, eksperiment ponavljanog vježbanja isprekidanog odmorima pokazao je brži metabolizam masti tokom vježbanja, kao i tokom naknadnog perioda odmaranja. Osim toga, tokom takvog programa vježbanja primjećene su značajno manje vrijednosti inzulina i glukoze u poređenju na vježbanje u jednom navratu. Također, relativni doprinos oksidacije masti potrošnji energije pokazao je značajno veće vrijednosti tokom vježbanja sa periodima odmora.

Dakle, rezultati studije pokazali su da najbolji program vježbanja u cilju sagorijevanja masti predstavlja vježbanje u 30-minutnim cjelinama između kojih postoji period odmaranja od 20 minuta.

Izvor: Journal of Applied Physiology, juni 2007., http://jap.physiology.org/

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print