JAVNA USTANOVA DOM ZDRAVLJA

KANTONA SARAJEVO

Menu

Redovno vježbanje štiti od napada migrene

Vježbanje može spriječiti napade migrene dovoljno dobro kao lijekovi i tehnike relaksacije, pokazala je nova studija iz Švedske.

“Naš zaključak jeste da vježbanje može poslužiti kao alternativa relaksaciji i topiramatu (lijeku za migrenu) kada je u pitanju prevencija napada migrene, te je posebno odgovarajuće za pacijente koji ne žele ili ne smiju uzimati preventivne lijekove,” istakla je autorica studije Emma Varkey, psihoterapeut i doktorant na univerzitetu University of Gothenburg.

Tokom studije, Varkey i kolege evaluirali su 91 pacijenta sa migrenom tokom tromjesečnog perioda. Trećina pacijenata je vježbala 40 minuta tri puta sedmično. Druga trećina učestvovala je u tehnikama relaksacije, dok je trećoj grupi propisan lijek topiramat. Naučnici su također kontaktirali pacijente 3 i 6 mjeseci nakon završetka tretmana.

Studija, koja je objavljena u aktuelnom broju časopisa Cephalalgia, pokazala je da su pacijenti u sve tri grupe imali manje napada migrene. Autori studije također su istakli da je fizička vježba bila u istoj mjeri djelotvorna za prevenciju migrene, kao i lijekovi i tehnike relaksacije.

Još jedan se stručnjak složio sa tvrdnjom da fizička aktivnost može biti od ključnog značaja za prevenciju migrene: “Studija jasno pokazuje značaj programa fizičkog vježbanja,” rekao je dr. Robert Duarte, direktor Centra za bol u Manhassetu, N.Y. “Vježbanje predstavlja drugi oblik relaksacije i poznato je da se tokom vježbanja otpuštaju endorfini, supstance u tijelu koje umanjuju bol. Potrebno je snažno ohrabriti pacijente koji boluju od migrene da u svoj životni stil uvedu program vježbanja kao dio programa za prevenciju migrene.”

Međutim, Duarte je također dodao da se pacijenti “trebaju posavjetovati sa svojim ljekarom porodične medicine prije nego što započnu sa programom vježbanja.”

IZVOR: Cephalalgia, 2. septembar 2011, 31(14), 1428–1438. https://doi.org/10.1177/0333102411419681

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print