JAVNA USTANOVA DOM ZDRAVLJA

KANTONA SARAJEVO

Smjernice za pružanje psihološke podrške starijim osobama u vrijeme pandemije COVID-19

Starija populacija stanovništva jedna je od najugroženijih kategorija po pitanju zaštite i očuvanja zdravlja. U vrijeme pandemije COVID-19, od iznimne je važnosti da starija populacija adekvatno zaštiti i somatsko ali i mentalno zdravlje.  U nastavku ćemo navesti neke od smjernica i savjeta, kako se adekvatno nositi sa izazovima trenutne situacije.

Generalno, sve smjernice koje su navedene za opću odraslu dob, važe i za starije uz određene prilagodbe njihovom trenutnom stanju i mentalnom statusu. Pored ovih općih smjernica postoje i smjernice koje se odnose isključivo na starije stanovništvo. Navedene smjernice mogu i  trebaju primjenjivati i njegovatelji  i članovi porodice koji se brinu i provode vrijeme sa starim osobama:

  1. Biti informisan

Budite informisani, saznajte što više adekvatnih informacija o prevenciji ( TV stanice, dnevnik, izvještaj kriznog štaba).  Bitno je odabrati samo jedan period dana kada slušati vijesti kako ne bi konstantno bili izloženi vrijestima i rastu panike.

Osobe koje direktno pružaju informacije moraju dati konkretne, tačne i kratke informacije. Riječnik treba prilagoditi stepenu razumijevanja starije osobe. Također je bitno da im daju informacije i brojeve telefona koji su im od pomoći : doma zdravlja, crvenog krsta (u slučaju da im je potrebna pomoć volontera) isl.

  • U razgovoru sa starijom osobom, bitno je:
  • Aktivno slušanje – Slušajte šta vam imaju reći! Bitno je da osjete vašu podršku. Bitno je da im pružite praktičnu i emocionalnu podršku.
  • Promovišite sigurnost – pružite im adekvatne informacije uz detaljno pojašnjenje i isticanje vlastite odgovornosti o sprječavanju širenja virusa. Objasnite zašto je bitno ograničiti kretanje i održavanje higijene. Ponavljajte informacije koliko god je to potrebno. Kod dementnih osoba se preporučuje postavljanje slika ili napomena za pranje ruku.
  • Umirujte – podsjetite da je situacija pod kontrolom te navedite osobu da se prisjeti aktivnosti koje su joj ranije pomagale da se nosi sa stresnim situacijama
  • Normalizujte emotivne reakcije – Ovih dana možete se osjetiti izolirani, napušteni, usamljeni, razdražljivi ili zbunjeni, nervozni sa mislima koje se stalno vraćaju. Potrebno je objasniti dasu te reakcije, način na koji naš um reaguje da stres i da je to normalno te da se takve ili slične reakcije javljaju kod većeg broja ljudi.
  • Ne zanemarite svoje primarno zdravstveno stanje. Brinite o tome da imate medikamentoznu terapiju te se na vrijeme javite porodičnom ljekaru – telefonskim putem. Ukoliko se radi o osobi koja se brine o starijem licu, potrebno je da vodi računa o redovnom uzimanju med.th., te produžavanju iste.
  • Odmorite se kako treba. Preporučuju seopuštajuće večernje aktivnosti, mogu vam pomoći da povratite svoj spokoj za spavanje.
  • Jedite  što je moguće redovnije i pijte vodu.
  • Razgovarajte sa porodicom, prijateljima ili osobama od povjerenja.  Redovni telefonski razgovori sa čl.porodice ili ljudima od povjerenja će učiniti da se osjećate bolje.
  • Držite se redovnih rutina i rasporeda što je više moguće ili kreirajte nove aktivnosti kao zamjena za one koje trenutno ne možete sprovoditi. Umjesto šetnje uključite lagane vježbe koje možete obavljati kući ili čitajte, slikajte….

Čitajte i:

Preporuke i upute namjenjene starijim i nemoćnim osobama

Preporuke i upute građanima koji su voljni pomoći starijim i nemoćnim osobama

 

 

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print