Javna Ustanova Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Javna Ustanova

Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Bebe uče iz emocionalnog ponašanja odraslih

Nova studija pokazala je da veoma mala djeca uče kako da se ponašaju tako što posmatraju emocionalnu interakciju odraslih i tako što “prisluškuju” njihov razgovor.

“Trebate biti veoma pažljivi kada izražavate vaša osjećanja dok komunicirate sa drugim članovima porodice, ako je u blizini vaša beba,” rekla je dr. Betty Repacholi sa Washington univerziteta u Seattle-u za Reuters Health.

Bebe stare samo godinu dana mijenjaju svoje ponašanje kao odgovor na emocionalno stanje druge osobe, pogotovo ako su izložene emocionalnim signalima poput izraza lica ili tona glasa, istakli su dr.Repacholi i njen kolega Andrew N. Meltzoff u martovskom izdanju žurnala Razvoj djeteta.

U svojim eksperimentima, tim je istraživao kako mala djeca reaguju kada emocionalna društvena interakcija ne uključuje izravno njih.

Tokom eksperimenta, djeca starosti od 18 mjeseci posmatrala su kako se jedna odrasla osoba igra sa igračkom, nakon čega u prostoriju ulazi druga odrasla osoba i, ili je ljutito grdi, ili neutralnim tonom razgovara s njom.

Kada bi druga osoba bila ljuta i ostala u sobi, bebama je trebalo u prosjeku 5 sekundi da krenu dohvatiti igračku, u poređenju na situaciju kada bi druga osoba izašla iz sobe ili nije izražavala ljutnju, u kojem slučaju je bebama trebala samo 1 sekunda da zgrabe igračku.

U drugom eksperimentu, kada bi ljutita osoba okrenula leđa djetetu, dijete se “rado igralo sa predmetom”, ali kada bi se ta osoba licem okrenula prema djetetu, dijete je oklijevalo da dodiruje i igra se sa igračkom.

Analiza izraza lica kod beba u tim slučajevima otkrila je da djeca nisu bila uznemirene ispadima ljutnje, već su “veoma zainteresirano” posmatrale emocionalnu interakciju između dvije odrasle osobe.

“Sasvim je jasno da su djeca shvatala da je neko drugi upao u nepriliku”, rekla je Repacholi Reuters Health-u. “Razumijela su da je ta informacija bila, ipak, veoma relevantna za njih same.”

Ona je napomenula da se ranije smatralo da bebe upijaju i uče samo iz društvenih signala kada su ti signali upućeni njima.

Međutim, rezultati ove studije pokazuju da bebe ne shvataju da određeno ponašanje nije uredu čak i kada ljutita osoba izađe iz sobe ili ih ne može vidjeti, rekla je Repacholi. “Kada mačke nema, miševi kolo igraju…i to je također veoma sofisticirano znanje.”

IZVOR: Child Development, mart-april 2007.