JAVNA USTANOVA DOM ZDRAVLJA

KANTONA SARAJEVO

Časovi kuhanja koriste djeci na više načina

Program koji pomaže učenicima osnovne škole da razviju vještine kuhanja dok uče predmete poput geografije, matematike, prirodnih i društvenih nauka može biti jedan od načina borbe protiv gojaznosti kod djece u Sjedinjenim Američkim Državama.

Tokom najnovije studije, naučnici su ocjenjivali eksperimentalni edukativni program o ishrani pod nazivom Kuhanje sa djecom (Cooking with Kids), tokom kojeg su učenici pregledavali, pripremali i uživali u svježe pripremljenoj, pristupačnoj hrani iz različitih kultura.

Program je također podučavao djecu društvenim vještinama zajedničkog rada u cilju pripremanja obroka, a zatim, zajedničkog uživanja u napravljenoj hrani.

U studiji je bilo uključeno 178 učenika četvrtih razreda i njihovi učitelji koji su bili intervjuisani prije i poslije serije dvije vrste časova – kuhanje i jedenje ili samo jedenje hrane – a koji su bili integrisani u normalni nastavni plan i program.

Učitelji i učenici koji su učestvovali u oba tipa časova o hrani smatrali su da je to bilo jedno pozitivno iskustvo, a oni koji su učestvovali i u časovima kuhanja rekli su da su im isti omogućili da poboljšaju svoje društvene vještine.

Učenici koji su učestvovali u časovima kuhanja i kušanja hrane nisu više smatrali poslove pripremanja hrane kod kuće kao obavezu, za razliku od učenika koji su imali samo časove kušanja hrane ili učenika koji nisu učestvovali ni u jednom obliku nastave o hrani.

Studija je objavljena u novembarsko/decembarskom broju časopisa Journal of Nutrition Education and Behavior.

“Studija opisuje percepcije učenika i učitelja kada je u pitanju integriranje obrazovnih programa o ishrani u akademske nastavne programe, što je od ključnog značaja za opravdavanje kontinuirane uloge ishrane u školskom planu i programu. Studija dokumentuje značaj uključivanja časova kuhanja u nastavni plan i program, s obzirom da predstavlja praktični mehanizam za promoviranje zdravlja, kao i društvenih i obrazovnih vještina koje pripremaju učenike za odraslu dob,” istakla je Leslie Cunningham-Sabo, profesor na univerzitetu Colorado State University.

Gojaznost djece u SAD-u utrostručila se tokom posljednjih 30 godina, pokazuju podaci državnih Centara za kontrolu i prevenciju bolesti.

IZVOR: Journal of Nutrition Education and Behavior, novembar 2011., www.jneb.org

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print