Javna Ustanova Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Javna Ustanova

Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Pričajte više sa svojim djetetom da biste poboljšali njegov/njen rječnik

Nova studija, iako manjeg obima, pokazala je da se jezičke vještine kod djece brže razvijaju što odrasli više pričaju sa njima.

Studija je uključivala 29 djece, starosne dobi od 19 mjeseci, iz siromašnih latinoameričkih porodica. Svakom djetetu prikopčan je mali snimač zvuka koji je snimao sve zvukove koje je dijete čulo tokom dana u svom domu.

Snimci su zatim analizirani da bi se razaznao govor odraslih osoba upućen djetetu od govora koji su djeca samo čula, naprimjer, kada roditelji ili staratelji pričaju preko telefona ili se obraćaju drugoj odrasloj osobi.

Naučnici su utvrdili velike razlike između porodica po pitanju količine govora koji je bio upućen direktno djetetu od strane odrasle osobe. Jednom djetetu je bilo upućeno više od 12000 riječi tokom jednog dana, dok je drugom djetetu bilo upućeno samo 570 riječi, pokazala je studija nedavno objavljena u časopisu Psychological Science.

“To je samo 67 riječi po satu, manje nego što čujete u reklami od 30 sekundi,” istakla je koautorica studije Anne Fernald, profesor psihologije na univerzitetu Stanford University.

Naučnici su testirali jezičke vještine kod djece pet mjeseci kasnije. U uzrastu od 24 mjeseca, djeca sa kojom je više direktno komunicirano imala su puno veći vokabular od djece sa kojom je manje pričano.

Poznato je da djeca u siromašnijim porodicama općenito imaju slabije govorne vještine u odnosu na djecu iz bogatijih porodica. Novi rezultati studije pomogli su da se otkrije zašto je to tako i da se predlože mjere za smanjivanje utvrđenih jezičkih razlika.

IZVOR: Association for Psychological Science, oktobar 2013., www.psychologicalscience.org ‎