Naredbom Kriznog stožera/štaba Federalnog ministarstva zdravstva – Naredba za obrazovne ustanove od 29.04.2021. godine kao i Zaključkom Vlade Kantona Sarajevo, br. protokola 02-04-18959-4/21, donesenim na 61 sjednici, održanoj 21.04.2021. godine, a na osnovu preporuka Kriznog štaba Ministarstva zdravstva Kantona Sarajevo, pod tačkama 7. i 9. dozvoljava realizacija nastavnog procesa (predavanja, vježbe, ispiti) u prostorijama visokoškolskih ustanova u grupama do 20 osoba.
Shodno navedenom i na osnovu saglasnosti v.d. generalne direktorice JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo mr. med. sci. prim. dr. Amela Kečo, spec. porodične medicine za obavljanje nastavnog procesa/stručnog osposobljavanja, obavještavamo sve visokoškolske i srednjoškolske ustanove koje realizuju nastavni proces u prostorijama JU Doma zdravlja KS da se odobrava pristup uz poštivanje higijensko-epidemioloških mjera koje preporučuje i Centar za nastavnu i naučno istraživačku djelatnost Doma zdravlja KS, u daljem tekstu (CNNID).
UPUTE ZA SPREČAVANJE ŠIRENJA COVID-19 TOKOM REALIZACIJE PRAKTIČNE NASTAVE ZA UČENIKE I STUDENTE U ŠKOLSKOJ/AKADEMSKOJ 2020/2021. GODINI
U skladu sa Preporukama Zavoda za javno zdravstvo FBiH, Kriznog štaba Ministarstva zdravstva KS, preporučujemo sljedeće upute, koje su sastavni dio preporučenih antiepidemijskih mjera za sprečavanje širenja COVID-19, a trebaju ih uvažavati i prakticirati studenti, učenici i nastavno osoblje škola i fakulteta koji će realizirati praktičnu nastavu u školskoj/akademskoj 2020/2021. godini u JU Dom zdravlja KS, u daljem tekstu (JUDZKS):
- Obavezuje se nadležno osoblje iz fakulteta i škola koji imaju potpisan Ugovor sa JUDZKS-om o realizaciji praktične nastave da najkasnije pet (5) dana prije početka nastave dostave CNNID-u JUDZKS-a popis učenika/studenata sa odgovornim nastavnikom ili osobom/a koji će realizirati praktičnu nastavu u JUDZKS uključujući datume održavanja praktične nastave.
- Dužnost fakulteta i škola je da praktičnu nastavu mogu samo osobe koji su urednog zdravstvenog stanja odnosno nisu bili u kontaktu sa osobom koja ima ili je sumnjiva na COVID-19 infekciju (navedeno se odnosi na učenike, studente i nastavno osoblje).
- Praktičnoj nastavi koja će se održati u JUDZKS-u treba prisustvovati manji broj učenika i studenata (5-10 u grupi) pri čemu se praktična nastava treba prilagoditi u skladu sa epidemiološkom situacijom (COVID- 19) u kontekstu trajanja nastave, tj. što manjeg radnog i sedmičnog opterećenja učenika i studenata bez pravljenja pauza između vježbi, što trebaju izraditi asistenti odnosno voditelji praktične nastave, pri tome uvažavajući organizaciju rada i veličinu radnih prostorija u JUDZKS-u.
- Preporučujemo da, ako je moguće, a imajući u vidu specifičnost aktuelne situacije i rada naše Ustanove, da se veći dio praktične nastave održava u kabinetima i ostalim pogodnim radnim prostorijama škola i fakulteta, pri realizaciji nastave koristiti metode učenja na daljinu (online nastava).
- Svakom studentu, učeniku i nastavnom osoblju se treba izmjeriti tjelesna temperatura (svaki dan dok traje praktična nastava) kao i da se popuni anketni upitnik za skrining COVID-19.
- Dužnost nastavnog osoblja škole i/ili fakulteta je da bude sa studentima/učenicima tokom čitavog vremena održavanja nastave u JUDZKS-u, da se tokom prolaska kroz prostorije i dolaska na mjesto gdje će se nastava izvoditi striktno poštuju antiepidemijske mjere (pravilno nošenje maske, održavanje fizičke distance između studenata/učenika ~ 2 metra, pranje ruku sa sapunom i vodom i korištenje papirnatih ubrusa odosno korištenje alkoholnih dezinfekcionih sredstava i ako je moguće češće provjetravanje radne prostorije – na početku nastave, svaki sat održavanja nastave i nakon završetka nastave). Ako studenti/učenici tokom realizacije ne mogu održavati udaljenost ~2 metra obavezno trebaju nositi zaštitne maske.
- Preporučujemo da se kod odabira prostorije, ovisno o okolnostima i realizaciji praktičnih vještina, razmotri korištenje edukativnih prostorija JUDZKS-a a dostupna informatička oprema će olakšati realizaciju nastave.
- Ako se za realizaciju nastave koriste određene radne prostorije treba uvažavati gore navedene preporuke u tačkama 2, 3 i 6.
- Studenti i učenici ne smiju napuštati radne prostorije gdje se održava praktična nastava, tj. ne smiju posjećivati druge prostorije u JUDZKS-a osim u slučaju potrebe korištenja toaleta. Napominjemo da tokom realizacije praktične nastave u JUDZKS cijelo vrijeme sa studentima/učenicima treba biti asistent/nastavnik praktične nastave fakulteta/škole koji je odgovaran za kretanje studenata/učenika u prostorijama JUDZKS.
- Ako se tokom održavanja praktične nastave kod nekog studenta/učenika i nastavnog osoblja javi bilo koji simptom/znak odmah se treba obavjestiti zdravstveno osoblje JUDZKS-a koje će objektivno procjeniti zdravstveno stanje studenta/učenika ili nastavnog osoblja koje realizira praktičnu nastavu.
Centar za nastavnu i naučno-istraživačku djelatnost