JAVNA USTANOVA DOM ZDRAVLJA

KANTONA SARAJEVO

Zašećereni sokovi debljaju predškolsku djecu

Grupa stručnjaka iz Kanade provela je studiju koja je imala za cilj da istraži vezu između konzumiranja zašećerenih napitaka (gaziranih pića i voćnih sokova) i sklonost ka povećanju tjelesne težine kod predškolske djece.

U studiju je bilo uključeno 2103 djece rođenih 1998. godine u Québecu u Kanadi, a njih 1944 , starosne dobi od 4 i 5 godina, konačno je učestvovalo u nutricionističkoj studiji 2002. godine.

Za istraživanje su sakupljeni podaci iz Longitudinalne studije studije dječjeg razvoja u Québecu od 1998. do 2002. godine. Podaci su dobiveni putem intervjua o 24-satnim prehrambenim navikama. Zabilježena je učestalost konzumiranja zašećerenih napitaka između obroka u 2,5, 3,5 i 4,5 godine života, te su izmjerene visina i težina djece.

Rezultati studije pokazali su da je sveukupno 6,9% djece koja nisu konzumirala zašećerene napitke između obroka između 2,5 i 4,5 godine života u 4,5 godini bilo gojazno, u poređenju na 15,4% djece koja su ih redovno konzumirala (4 do 6 puta ili više sedmično) kada su imala 2,5 , 3,5 i 4,5 godine života. Prema multivarijantskoj analizi, konzumacija zašećerenih napitaka između obroka više nego udvostručuje rizik od gojaznosti kada se uzmu u obzir i drugi značajni faktori. Djeca iz siromašnih porodica koja redovno piju zašećerene napitke između 2,5 i 4,5 godine života imaju više nego trostruk rizik da budu predebela u odnosu na djecu koja ne piju redovno takve napitke a dolaze iz domaćinstava sa dovoljnim prihodima.

S obzirom na to da rezultati studije pokazuju negativan uticaj zašećerenih napitaka na težinu male djece, savjetuje se roditeljima da ograniče količine takvih pića koje konzumiraju njihova predškolska djeca zbog velikog rizika od sklonosti ka debljanju koja se uspostavlja tokom ranih godina života.

Izvor: Journal of the American Dietetic Association http://www.adajournal.org/article/PIIS000282230700435X/abstract

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print