JAVNA USTANOVA DOM ZDRAVLJA

KANTONA SARAJEVO

Dojenje poboljšava vid kod djece

Za djecu koja su hranjena majčinim mlijekom više je vjerovatno da će imati dobar stereoskopski vid u odnosu na djecu koja su pila industrijsko dječije mlijeko u prahu tokom djetinjstva, izjavili su britanski istraživači.

“Naša studija,” kao što je dr. Atul Singhal sa Instituta za zdravlje djece u Londonu rekao Reuters Health-u, “predstavlja doprinos sve većem broju dokaza da dojenje ima dugoročne koristi za razvoj vida kod djece.”

Prvobitno se pretpostavljalo da je za to zaslužan veći koncentrat masne kiseline DHA (docosahexaenoic acid) u majčinom mlijeku u odnosu na industrijsko mlijeko, izjavili su Singhal i kolege za Američki žurnal kliničke prehrane (American Journal of Clinical Nutrition) i to je bio razlog da se industrijskom mlijeku u prahu za bebe dodaje DHA masna kiselina.

Radi detaljnijeg istraživanja, tim je promatrao 78 dojene djece i 184 djece koja su prehranjivana industrijskim pripravkom, starosne dobi od 4 do 6 godina koje su pratili od rođenja. U toku prvih 6 mjeseci života, grupa koja je hranjena industrijskim mliječnim pripravkom po slučajnom uzorku podijeljena je na grupu čijem je industrijskom mlijeku dodata DHA masna kiselina, i na onu čijem mlijeku nije dodata omega 3 ili omega 6 masna kiselina.

Kada su testirana, dojena djeca su imala značajno bolju stereoskopsku oštrinu nego djeca iz bilo koje grupe hranjene industrijskim mliječnim pripravkom. Nije bilo značajnijih razlika među djecom čijem je industrijskom mlijeku dodata DHA kiselina i onih čijem nije.

Istraživači su zaključili da “ovi rezultati podržavaju hipotezu da dojenje dugoročno koristi stereoskopskom razvoju.”

Singhal je dodao, “Ne znamo koji su mehanizmi zaslužni za to, ali čini se da ovu korist nije moguće objasniti prisustvom određenih omega 3 masnih kiselina, tj. DHA, u majčinom mlijeku.”

Izvor: American Journal of Clinical Nutrition, januar 2007., www.ajcn.org/

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print