Javna Ustanova Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

Javna Ustanova

Dom Zdravlja Kantona Sarajevo

Search
Close this search box.

KME 2023. – KOMUNIKACIJA U TIMU ZDRAVSTVENE NJEGE

U sklopu plana kontinuirane medicinske edukacije JU Dom zdravlja KS (KME), dana 18.10.2023. godine u Sali za edukacije OJ Centar održano je predavanje na temu „Komunikacija u timu zdravstvene njege”.

Predavač je bila Eljšani Amira, medicinska sestra iz Službe porodične/obiteljske medicine, OJ Dom zdravlja Ilijaš.

Komunikacija je proces razmjene misli, osjećaja i poruka koji se nužno odvija kad god postoji interakcija. To je dinamički i složen proces u kojem ljudi šalju i primaju verbalne i neverbalne poruke da bi razumjeli i da bi se njih razumjelo. Ima različite uloge i svrhe i temelj je svakog međuljudskog odnosa.

Dobrom komunikacijom zdravstveni profesionalci u timu zdravstvene njege postižu  međusobni bolji odnos  kao i povjerenje pacijenta. Ostvaruje se bolji rezultati rada i zdravstvene njege za pacijenta, te stvara ugodna radna atmosfera i lično zadovoljstvo radom. Članovi zdravstvenog tima ( ljekar – medicinska sestra/tehničar) imaju zajednički cilj, a ujedno trebaju znati svoje obaveze, dužnosti i prava u timu. Dobra i profesionalna komunikacija zdravstvenog tima potiče zadovoljstvo pacijenata jer i pacijenti osjećaju atmosferu koja vlada u timu.

Dobru komunikaciju ometa ograničena sredstva za zdravstvenu zaštitu, neodgovarajuća organizacija rada i upravljanja, dvosmislene i nedovoljno određene uloge članova zdravstvenog tima, nedostatak jasnih pravila ponašanja u radu, te postavljajanja velikih zahtjeva za prilagođavanje u svakodnevnom radu što može otežati postizanje dogovora, saglasnosti i pogodovati nastanku i podržavanju neprijateljske komunikacije. Zdravstveni profesionalac pod stresom može na pogrešan način doživjeti i tumačiti očekivanja drugih u odnosu prema vlastitom ponašanju. Ujedno može ometati druge kolege te raditi na neodgovarajući način i time kao odgovor izazvati svoje saradnike da odgovore na neprimjeren i nekorektan način. Sprečavanjem negativne komunikacije sprečava se mogućnost nastanka stresa na poslu, potiče se radna efikasnost i lično zadovoljstvo poslom. Nužni preduvjet kvalitetne komunikacije u zdrastvenom timu je dvosmjerna i kreativna komunikacija, koja je koncentrisana na rješenje problema, a sagovornici se poštuju, priznaju različitosti i dozvoljava se neslaganje. Dok destruktivna komunikacija nije kreativna te se troši energija na optuživanje, vrijeđanje, zbunjivanje i ignorisanje i pogoršavaju se međuljudski odnosi i ne riješavaju se konkretni problem.

Sve nesuglasica i probleme trebamo i možemo riješiti dvosmjernom komunikacijom, slušanjem, prihvatanjem razlika i mišljenja, uvažavanjem, otvorenošču, podrškom, pridržavanjem dogovorenog, te redovnim sastancima i izvještajima o učinjenom.

 

Pripremila:

Eljšani Amira, medicinska sestra