Efikasnost dijeta sa niskim glikemičkim indeksom

Iako gojaznost predstavlja sve češći problem, još uvijek nije postignut konsenzus o najboljem načinu modifikacije ishrane u cilju uspješnog mršavljenja.

Stoga je cilj ove studije bio da procijeni uticaj dijeta sa niskim glikemičkim indeksom na gubljenje težine kod debelih i gojaznih ljudi.

U studiji su učestvovale 202 osobe koje su tokom perioda od 5 sedmica do 6 mjeseci provodile određenu dijetu, uz period praćenja tokom naknadnih 6 mjeseci.

Debele ili gojazne osobe koje su praktikovale dijetu sa niskim glikemičkim indeksom (NGI) izgubile su više na težini i pokazale poboljšanja u profilima lipida u odnosu na osobe u kontrolnoj grupi koje su praktikovale druge dijete. Kod osoba na NGI dijetama došlo je do značajnog smanjenja tjelesne mase, ukupne mase masti, indeksa tjelesne mase, ukupnog holesterola i LDL holesterola u odnosu na osobe koje su provodile režim konvencionalnih dijeta siromašnih mastima, iako su mogli jesti koliko su željeli.

Dakle, čini se da smanjivanje glikemičke zasićenosti u ishrani predstavlja djelotvornu metodu promoviranja smanjenja tjelesne težine, poboljšanja profila lipida, a može se jednostavno uklopiti u stil života pojedinca. Potrebna su dodatna istraživanja koja će utvrditi da li su koristi od ovakve dijete dugoročne i da li poboljšavaju kvalitet života osobe.

Izvor: The Cochrane Library, juli 2007.,http://www.mrw.interscience.wiley.com/cochrane/clsysrev/articles/CD005105/frame.html

PODIJELI OVAJ ČLANAK