JAVNA USTANOVA DOM ZDRAVLJA

KANTONA SARAJEVO

Zima vas baca u depresiju? Evo nekoliko savjeta kako da povratite energiju

Za neke osobe, promjene godišnjih doba mogu uzrokovati gubitak energije, pa čak i pojavu kliničke depresije, rekao je dr. Dan Iosifescu, direktor Mount Sinai Programa za poremećaje raspoloženja i anksioznost u New York Cityu, nazivajući ovo stanje sezonskim afektivnim poremećajem.

Ovo stanje uzrokuju promjene ambijentalnog svjetla, istakao je on. “Žlijezda u čovjekovom mozgu šalje, zavisno od količine svjetlosti u okruženju, vremenski signal različitim dijelovima tijela. Poput metronoma, žlijezda odgovara na svjetlosne signale i na osnovu njih upravlja dnevnim/noćnim ciklusom u organizmu čovjeka. Ambijentalna svjetlost pomaže našem mozgu da utvrdi kada naša tijela trebaju biti mentalno i fizički aktivna, a kada se trebaju odmarati. Taj ciklus se poremeti kada dani postanu kraći i tamniji,” pojasnio je dr. Iosifescu.

Iosifescu je ponudio sljedeće savjete kako da se ljudi izbore protiv zimskog neraspoloženja:

  • Koristite dodatne izvore svjetlosti. Da biste se lakše razbudili ujutro, upalite sva svjetla u kući. U ozbiljnijim slučajevima depresije možete koristiti i svjetlosnu terapijsku kutiju, koja simulira prirodnu svjetlost, a koja se može koristiti do 30 minuta svakog dana. Šetnja u prirodi tokom posebno sunčanog dana može također pomoći.
  • Vježbajte. Fizička vježba pomaže da se umanje simptomi depresije i poboljša raspoloženje. Osigurajte sebi najmanje 30 minuta vježbe, tri puta sedmično.
  • Držite se rutine. Nemojte duže spavati ili izbjegavati da izlazite napolje zato što je hladno. Važno je da održite normalan ritam spavanja i da nastavite praviti planove i iskušavati nove aktivnosti.
  • Razmislite o dodacima prehrani. Istraživanja su pokazala da omega-3 masne kiseline mogu pomoći u borbi protiv depresije, rekao je Iosifescu. I neke biljke, poput, recimo, kantariona mogu također imati antidepresivni efekat.
  • Porazgovarajte sa svojim doktorom. Sezonski afektivni poremećaj može prikriti teži slučaj depresije. Stoga, ako se suočite sa ozbiljnijim simptomima koji traju više od nekoliko sedmica, posjetite svog ljekara.

IZVOR: HealthDay, januar 2012., https://consumer.healthday.com/alternative-medicine-information-3/mis-alternative-medicine-news-19/winter-doldrums-got-you-down-here-s-how-to-bounce-back-661021.html

PODIJELI OVAJ ČLANAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print